Habitants of St. Kilda! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laura Daphne - WaarBenJij.nu Habitants of St. Kilda! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laura Daphne - WaarBenJij.nu

Habitants of St. Kilda!

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Goed nieuws! Onze zoektocht naar een baan heeft zijn vruchten af geworpen, we hebben allebei werk én we hebben ook nog een appartement gevonden! We werken samen bij een salade bar genaamd CRISP, te vergelijken met de Subway maar dan voor salades. Mensen mogen hun eigen salade samenstellen of 1 van de 10 standaard salades bestellen. Wij dus mooi heel de dag salades aan 't bouwen! Leuk werk en leuke collega's! Ennn we hebben airco, zeer fijn op de warme dagen hier. We verdienen 16 dollar per uur (10 euro ongeveer) dus dat is lang niet verkeerd. Ons appartement hebben we gevonden in St. Kilda met een perfecte locatie: vlakbij het strand, het centrum en het tramstation! We hebben een tweepersoonskamer en wonen nog met 8 anderen in het huis. 8 jongens om precies te zijn, uit allerlei landen dus lekker internationaal! Op dit moment wonen we met vier Fransen, twee Italianen, 1 Engelse en een Australiër. Super gezellige gasten die ook nog eens goed kunnen koken! Van de week kregen we een echte Italiaanse pasta voorgeschoteld; heerlijk! We betalen allebei 170 dollar per week, scheelt pittig wat met de hostels! Lekker ons eigen plekje met kledingkast (bye bye backpack voor de komende weken) en ook nog eens erg chille bedden (hello dubbel matras).

De afgelopen 2 weken hebben we dus gewerkt en van het heerlijke weer hier genoten! Minder leuk nieuws is dat Lau haar mobiel gestolen is en er een nieuwe gekocht moest worden aangezien een mobiel best handig is. Maar de nieuwe Huawei is een prima ding (wel met wi-fi struggles maar daar komen we ook wel weer overheen) en kostte gelukkig niet al te veel. De Queen Victoria Market bezocht die als sinds 1878 bestaat (heeeel veel kraampjes waarvan veel grotendeels troep verkochten, maar evengoed wel leuk om dat gezien te hebben). Naar de plaatselijke, wekelijkse hippie markt geweest (waar we een gezamenlijk armbandje hebben gekocht, moest even gemeld worden) en niet te vergeten naar het St. Kilda Festival geweest. Was heel tof!! Lekker weer, chille muziek en een leuke groep!

Afgelopen zondag kwamen onze verloren vrienden Dustin en Chris weer terug van weg geweest, na 2 weken Tasmanië misten ze ons wel heel erg (logisch). Ze zijn hier 5 dagen geweest en vanmorgen richting Adelaide vertrokken. De laatste keer afscheid nemen is als het goed is nu geweest, dat zijn de minder leuke momentjes.. Ze hebben plaats gemaakt voor Anouk die hier nu voor 2 nachtjes is! Ons kook primeur hier ook weer gehad, wraps gemaakt en ze smaakten net zoals thuis! Schouderklopje voor onszelf dachten wij zo. Gisteravond gefacetimed met onze vrienden in Holland. Onze vriendin Merel was jarig dus waren we voor een uurtje daar toch nog een beetje bij (met onze net-wakker hoofden, lang leve het grote tijdverschil). Nu lekker aan het relaxen op ons bed met een muziekje en een kopje thee. Vanavond is het White Night Festival in de stad, waar wij ook even een kijkje gaan nemen!

Plan voor de komende tijd: we willen hier gaan werken tot eind maart en dan weer richting Sydney. Daar vandaan begint een surf-trip die we in Nederland al geboekt hadden. Daarna via de oostkust omhoog reizen! Ook komen Ans, Peter, Ria en Roos deze kant op. Met hun gaan we ook gezellig een stuk doen!

Voor zover de update, see ya!

• 22 Februari 2014 - 10:30

Ans En Peter:

Hoi meiden,

Fijn dat jullie werk hebben. Heb gelezen dat de whatsapp oprichter bij de voedselbank is begonnen (weet niet of dat was om te werken of om te eten) en nu miljardair is na de verkoop aan Facebook. Wie weet hoe jullie carriëre er uit gaat zien. Blijf genieten van alles.
    Liefs Ans en Peter

• 23 Februari 2014 - 11:27

Hans En Anja:

Meiden,

ik word altijd zo blij van jullie verhalen, zon, strand, werk, 8 gezellige jongens die kunnen koken,
    wat wil een mens nog meer.
    Geniet er lekker van,

groetjes Hans en Anja

• 24 Februari 2014 - 14:29

Linda:

Hey meiden!

Het klinkt nog steeds super allemaal!
    De fotos die ik af en toe voorbij zie komen zijnook jaloers-makend!

Heel veel plezier, ik blijf jullie volgen!

Groetjes! Xx