Update from the Gold Coast - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Laura Daphne - WaarBenJij.nu Update from the Gold Coast - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Laura Daphne - WaarBenJij.nu

Update from the Gold Coast

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 April 2014 | Australië, Surfers Paradise

Hello everybody! Het werd maar eens tijd om er weer een blog erop te knallen! Op dit moment zitten we in Surfers Paradise, de uitgaansplek aan de Gold Coast (deel van de oostkust) van Australië. Een wereld van verschil met de farm waar we twee weken terug nog opzaten.
Ons laatste weekje op de farm ging (moker)snel. Laatste dagje met stijl afgesloten door om vijf uur te mogen beginnen. Wekkertje om 4:15 en stralend (voor zover dat kan op zulke tijdstippen) de laatste dag begonnen in de druivenbusiness! Vroeg opstaan is niet een van onze sterkste punten gebleken in onze farmtijd trouwens. Het moment dat we ons bed uitgingen werd elke dag uitgesteld tot het laatst mogelijke moment; 10 minuten voordat we op werden gehaald was voor ons toch wel de max.
Al met al was de tijd op de farm een super goede ervaring! Onwijs leuke mensen ontmoet en lekker back to basics geleefd in Robinvale. De dag na onze laatste werkdag verlieten we het dorpje in de middle of nowhere voor de stad: Sydney. Uiteraard moest daar eerst nog wel even voor gereisd worden: 21 uurtjes met de bus en trein welgeteld. Voor ons hier al een normale zaak geworden, die lange reistijden. Om 7 uur 's ochtends kwamen we aan in ons hostel waardoor we mooi het gratis ontbijt mee konden pakken! Die dag lekker gecitywalkt, dit is wat we eigenlijk voornamelijk gedaan hebben daar. Lekker de toerist uithangen met een kaartje in de pocket (in dat kaartlezen zijn we ondertussen ook al pro's geworden) want zoveel hadden we nog niet gezien van de stad! Ook hebben we nog met twee van onze vrienden van de nieuwjaarsduikgroep en met wat vrienden van de farm afgesproken die dagen. Ennnn -nu komt ie hoor- er is gesport in Sydney! Een random trap in het park zorgde voor een work-out in de morgen. Mag ook zeker even vermeld worden!

Woensdagochtend begon dan eindelijk onze surftour. We werden opgehaald met de bus om vervolgens 8 uur in de bus te zitten naar onze eindbestemming genaamd Spot X. Een onwijs mooie plek! Het kamp lag direct aan het strand en dat strand was ook nog eens alleen voor de mensen die op het kamp verbleven. Heerlijk plekje en ook een erg chille sfeer. Aangekomen op het kamp kregen we een korte rondleiding, een diner en maakten we kennis met onze surfgenoten voor die week (waarvan het grootste deel Scandinavisch was). De volgende dag om 10 uur de eerste surfles, allebei meteen al een aantal keer opgestaan! Elke les kregen we een stapje verder uitgelegd en daarna gingen we gewoon het water in om het zelf te proberen. Het surfen ging bij ons allebei aardig goed! Maaar surfen gaat niet alleen maar over rozen, we hebben de nodige smashes in de golven gehad en we zijn heel wat keren als een soort wasmachine onder water geslingerd. Toch maakt het gevoel als je op eenmaal zo'n surfplank staat en een 'golf pakt' alles goed! De kok in het kamp was overigens uit-ste-kend, heel chill eten daar gehad. Na 5 dagen zat het kamp erop en zijn we in de bus naar Byron Bay gestapt. Echt een heel relaxed stadje, bijna te vergelijken met een hippie stadje. Veel straatartiesten, leuke winkels en ook veel gezellige barretjes en cafeetjes. Wat we ook nog in Byron gedaan hebben, is een proeflesje yoga! Weer even goed voor de spiertjes was dat. Ook hadden we een gezellig stel uit Engeland bij ons op de kamer die ons uitnodigden om die donderdag met hun mee te gaan naar Nimbin. Nimbin is hét hippie/drugsstadje van Australië, dat moesten we natuurlijk ook wel even gezien hebben! Ook nog even langs het beroemde Lighthouse van Byron Bay gegaan om vervolgens, na een classic potje scrabble (je moet wat..), op de bus naar Surfers Paradise te stappen.

Hét Miami van Australië, jep daar zitten we nu! Weinig surfers en weinig paradise, maar veel winkels en veel discotheken. Helemaal niet erg, ook omdat we nog schandalig weinig zijn wezen stappen (het geld groeit ons ook jammer genoeg niet op de rug hier natuurlijk). We blijven hier tot dinsdagochtend en worden dan opgehaald door Ans, Peter, Ria en Roos! We gaan met z'n zessen in een grote auto naar Cairns reizen voor ongeveer 2 weken. Er staan al een aantal leuke tours op de planning en... we gaan samen met Roos skydiven op 6 mei. En als we het doen dan doen we het meteen maar goed: de hoogst mogelijke hoogte en dat betekent zestig seconden vrije val. Super tof (en toch ook wel een beetje spannend)!!

• 21 April 2014 - 12:42

Lida:

Wat een leuk verslag! Van de druiven naar de golven met hier en daar een workout en gelukkig toch ook wat shopmomenten. Geniet ervan straks samen met de hele families! Lieve groetjes van Geer, Lindy en Lida

• 22 April 2014 - 01:20

Anita Wijnker:

Hoi Daphne en Laura,

wat een heerlijk avontuur beleven jullie in Australïe.
    geniet er van, ook vooral van deze weken samen met moeder, zusje en ouders.

groeten Anita & de rest

• 22 April 2014 - 19:17

Hans En Anja:

Meiden,

wat weer een hoop meegemaakt
    en nu eindelijk met de familie op pad gezellig hoor, maak er een paar mooie weken van
    maar dat kunnen we wel aan jullie over laten denk ik zo

Heel veel plezier

groetjes Hans en Anja

• 26 April 2014 - 17:33

Annemieke:

Geniet lekker van het prachtige land en de heerlijke vakantie mooie landschappen en leuke dingen, groetjes jaap en annemieke