Meet the family - Reisverslag uit Cairns, Australië van Laura Daphne - WaarBenJij.nu Meet the family - Reisverslag uit Cairns, Australië van Laura Daphne - WaarBenJij.nu

Meet the family

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 Mei 2014 | Australië, Cairns

Dinsdagochtend 22 april rond een uur of 12 was het dan zover, de familie kwam ons ophalen in Surfers Paradise. Dat betekende even het backpackleventje op pauze en lekker met z'n allen reizen! Heerlijk om ze weer te zien! Meteen doorgereden naar een motel een stukje verderop en heerlijk uiteten geweest bij de Mexicaan die avond. We hebben met z'n zessen een (8-persoons; al die spullen hebben uiteraard ook een plekje nodig) auto gehuurd en het plan was om vanaf Surfers Paradise helemaal omhoog naar Cairns te rijden. Drukke planning dus! Woensdag zijn wij met Roos naar Movieworld geweest en zijn onze ouders even naar Byron Bay gereden, de dag erna hebben we gespendeerd in de beroemde Steve Irwin Zoo. Een onwijs mooie dierentuin! Op naar de volgende trip: Fraser Island. Het grootste zandeiland ter wereld (met onwijs mooie natuur en zeer weinig bevolking; er leven ongeveer 50 mensen daar vast!). We werden vroeg in de ochtend opgehaald door een grote fourwheeldrive bus die ons mee het eiland op nam. Alleen met een 4x4wagen kan je Fraser Island op, want wegen kennen ze daar niet. Dat betekende dus over de stranden en door het woud scheuren, supervet! We verbleven 1 nachtje op Fraser in een resort en zijn dus in totaal 2 dagen op het eiland geweest. Een erg geslaagde tour!

Bij terugkomst zijn we doorgereden naar het volgende motel waar een GRATIS wasmachine (dat zijn we met de hostels niet echt gewend) beschikbaar was. Waren wij even blij! Onze kleren waren namelijk wel weer toe aan een wasje.. Hierna kwamen wat 'rij-dagen', bestaande uit een stuk rijden (verschilde van 200 tot ruim 600 km) inchecken, eten, slapen, vroeg op en weer gaan! Dit neemt niet weg dat we op heel leuke plekken tussenstops hadden (Hervey Bay, 1770 en Rockhampton) en meestal de middagen aan leuke dingen konden besteden! Ook hebben we genoeg zon kunnen meepakken op z'n tijd (voor de nog Nederlands witte huidjes van de fam ook wel een leuke bijeenkomstigheid). Na Rockhampton was de volgende stop Airlie Beach. We hadden een 6 persoons appartement geboekt voor 3 nachtjes, wauw wat een luxe.. Compleet anders dan de hostels die wij gewend waren, maar en of we weer snel aan de luxe gewend waren! Airlie Beach was ook onze stop voor de Whitsunday tour. De Whitsunday eilanden zijn heel bekende eilanden en liggen midden in het Great Barrier Reef. We hebben een hele dag gezeild en 2 keer gesnorkeld. Bij de laatste snorkelstop waren heel veel zeeschildpadden dus dat was heel tof! Na daarna nog een dagje lekker gerelaxed te hebben in Airlie was de volgende dag alweer het laatste stuk rijden aangebroken: ruim 600 km moest er gereden worden naar Cairns. Deze dag hebben we wel voornamelijk gereden. In Cairns verbleven we 4 nachtjes en ook hier hadden we weer een heerlijk appartement. Wat we ook samen met Roos (de poging om de ouders over te halen was helaas mislukt) hebben gedaan in Cairns was skydiven! Een heeeeel vette ervaring en aan iedereen aan te raden! De filmpjes zijn exclusief te bewonderen back in Holland. Verder hebben we nog wat van Cairns zelf gezien, naar het regenwoud en mooie watervallen geweest boven Cairns, wat van de Aboriginalcultuur gezien en tussendoor (ja daar hadden we ook nog tijd voor) lekker gerelaxed bij het zwembad en ons appartement.

Donderdagochtend 8 mei vloog de familie weer terug naar Nederland. Na afscheid genomen te hebben kon ons backpackersleven weer beginnen met welgeteld een 10-urige bus reis terug naar Airlie Beach. We wilden de Whitsunday tour graag nog een keer doen met een groep backpackers; 3 dagen en 2 nachten op de Apollo boot! Echt een onwijs leuke ervaring. We zaten met z'n 30en op een (niet heel grote) boot, de ruimte was dus aardig beperkt en er was geen warm water of een normale douche aanwezig.. Toch maakte dit alles het er niet minder leuk op, de trip was zeer geslaagd! Veel gezeild langs de eilanden, veel gesnorkeld en ook de groep was top. Ook zijn we naar Whitehaven Beach geweest: het mooiste strand dat we (tot nu toe, wie weet wat we nog meer gaan zien in onze levens) ooit hebben gezien. Zeker weten het googlen waard! Na de Apollotour hadden we diezelfde avond een afterparty met de hele groep in Airlie Beach, altijd leuk! Na nog twee dagen chillen in Airlie zijn we gisteren weer all the way naar Cairns gereden. De derde keer dat we die route deden maar toch nu ook weer op een andere manier; met een vrachtwagen! We hielden vrachtwagenchauf Phil gezelschap die voor z'n werk toch al richting Cairns moest. Ideaal en voor ons ook nog eens gratis! Phil was een echte Australiër: born and raised in Brisbane en nog nooit (!) buiten Australië geweest. De hele dag zijn we onderweg geweest en woensdagavond kwamen we aan in Cairns. Hier willen we nog ruim twee weken blijven. We hebben vandaag een hostel gevonden waar we kunnen werken voor onze accommodatie, scheelt weer een hoop kosten! Vanaf zaterdag werken we daar elke ochtend van 10 tot 12 in de housekeeping. Because we just love cleaning.. Het weer hier in Cairns is momenteel wel wat minder (regenachtig, daarvoor zijn we niet helemaal naar Australië gekomen!) maar dat wordt hopelijk de komende tijd wel weer wat beter. Na ons verblijf in Cairns gaan we richting Darwin, en vanuit daar gaan we een 10-daagse tour richting Alice Springs doen: de outback in! Onwijs veel zin in. Verder staan ook nog twee weken Thailand in de planning! We hebben besloten om twee weken minder in Australië te doen en om die twee weken in Thailand te gaan reizen. Onze vlucht had toch al een tussenstop in Bangkok dus dat komt alleen maar top uit! Dat zal compleet anders dan Australië worden maar de verhalen die we van backpackers hebben gehoord over Thailand klinken erg goed!

• 15 Mei 2014 - 09:23

Michelle:

Super leuk verhaal weer meiden!! Geniet er nog maar even van! Dikke kus

• 15 Mei 2014 - 12:53

Dianne:

Hey ladies
    Leuk om ook van jullie kant de belevenissen te horen!
    Vooral over het skydiven, hier werd verteld dat ze wel wilden maar niet mochten van jullie! (grapje)
    Nog een afsluiting in Thailand, ook weer verrassend!
    Hier schijnt nu ook gelukkig weer een lekker zonnetje, ook weer fijn!
    Geniet nog lekker, liefs
    Dianne