"Housekeeeeping" - Reisverslag uit Cairns, Australië van Laura Daphne - WaarBenJij.nu "Housekeeeeping" - Reisverslag uit Cairns, Australië van Laura Daphne - WaarBenJij.nu

"Housekeeeeping"

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 Juni 2014 | Australië, Cairns

Onze 2 weken als housekeepers zitten erop en daarbij dus ook ons verblijf in Cairns! Gingen we elke dag hoor, klop klop klop "HOUSEKEEPING". Muffe kamers inlopen met mensen die je aankijken en alleen maar denken, rot op.. Gelukkig hoefden wij niet schoon te maken in ons hostel maar moesten we de bedden opmaken, vrij simpel werk en goed te doen voor 2 uurtjes per dag! En een pluspunt is dat je nog wel eens dingen vindt; mooie ring, reisgids van Thailand, boeken en shampoo, altijd leuk! Naast de leuke vondsten hebben we ook nog wel wat nasty dingen meegemaakt.. Mensen die tegen de muur en in hun bed kotsen en zelfs een meisje die in haar bed had geplast na een waarschijnlijk zeer dronken nacht. Jahoor kan allemaal gewoon! Gelukkig verliepen alle andere dagen als beddenmakers allemaal vlekkeloos! We verbleven de 2 weken dat we gewerkt hebben in het hostel zelf en hoefden dus niks te betalen voor ons verblijf. Het weer in Cairns werd ook gelukkig wel iéts beter, af en toe een zonnetje waardoor we gelukkig ons bruine huidje nog niet helemaal zijn kwijt geraakt!

Zoals jullie weten hebben we de hele oostkust afgereisd en daar super veel mensen ontmoet. Aangezien Cairns het 'eindstation' van de oostkust is en iedereen hier eigenlijk heen komt zijn we hier heeel veel bekenden tegen gekomen. Super leuk! De laatste week hebben we vooral veel opgetrokken met Britta uit Denemarken (kennen we van onze Whitsunday tour) en haar vriendin Rachel uit Engeland. Naar de bios geweest, samen gekookt, filmdag gehouden, liggen zonnen bij de lagoon (openbaar buitenzwembad, aangezien je hier niet in de zee mag zwemmen) en uit geweest! Verder hebben we ook nog een dansworkshop gevolgd en meegedaan aan een flashmob. Een van de oude finalisten van de Nederlandse So You Think You Can Dance (Lorenzo) was ook aan het reizen door Australië en gaf hier in Cairns een workshop, dat konden wij natuurlijk niet laten lopen. De workshop was niet echt op ons niveau (danservaring was namelijk niet nodig) maar alsnog leuk om te doen!

En toen was het zaterdag 31 mei, de dag dat wij om 7:45 naar Darwin zouden vliegen. Spullen ingepakt (alles past nog net allemaal in onze backpacks), wekkertje om 5 uur en helemaal klaar om te gaan! Helaas kregen we een smsje van de vliegtuigmaatschappij dat onze vlucht gecanceld was vanwege vulkanische activiteit in Indonesië.. Die zagen we niet aankomen! Meteen gebeld (heerlijk die waardeloze wachtmuziekjes en reclames aan de telefoon op de vroege ochtend hoor!) en onze vlucht naar zondag verplaatst en ons hostel in Darwin gecanceld. 1 nachtje extra in Cairns maakte ook niet meer uit. Maar als je dan de volgende dag weer een sms krijgt dat je vlucht gecanceld is breekt het zweet toch lichtelijk uit.. Dit omdat wij woensdag 4 juni onze outbacktour (met een aardig prijskaartje eraan) geboekt hebben en die echt niet willen missen. De berichten zijn nu vrij positief en onze volgende vlucht staat gepland op dinsdag de 3e, fingers crossed dat ie gaat!! De komende 2 dagen zijn we dus nog hier, evengoed jammer omdat we toch liever in Darwin hadden gezeten. Maargoed, niets aan te doen en hier vermaken we ons ook nog wel!

• 01 Juni 2014 - 13:02

Ria:

3 maal is scheepsrecht.

• 02 Juni 2014 - 22:24

Peter En Ans:

Gaat lukken meiden; goede vlucht enveel plezier met jullie outback tour.

• 04 Juni 2014 - 21:10

John En Annet:

hoi meiden,

Het is even stil geweest van deze kant, maar we horen en lezen evengoed alles hoor! Wat hebben jullie toch een prachtige tijd daar. zoveel leuke dingen doen en ja af en toe moet er gewerkt worden. Het is nu bij ons 4 juni. We hopen dat het gelukt is met de vlucht. Heel veel plezier in jullie laatste maand (snel gegaan hè?) en met de outbacktour.

gr. John en Annet en kids