Change of plans - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laura Daphne - WaarBenJij.nu Change of plans - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laura Daphne - WaarBenJij.nu

Change of plans

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Hi all! Onze plannen zijn weer compleet gewijzigd! Welcome to our backpacker's life. Afgelopen maandag hebben we besloten om hier weg te gaan en dus toch niet tot eind maart in St. Kilda te blijven. We konden helaas niet fulltime aan de gang bij de salad bar (we werkten ongeveer 20/25 uur per week) en daardoor konden we dus ook niet echt geld sparen voor onze verdere reis. Dus hebben we besloten onze leuke baan op te zeggen en hebben tegen de huisbaas gezegd dat we gaan vertrekken. Aankomende maandag verlaten we ons lekkere appartementje en de stad voor een farm in the middle of nowhere! Drie weken druiven plukken (7 dagen per week en 7 tot 10 uur per dag!!) staat nu op de agenda. Dat wordt dus even keihard aan de gang, maar als het goed is ook veel geld verdienen!

Afgelopen twee weken hebben we nog lekker genoten van het leventje hier in de stad. Laten we maar beginnen waar we zijn geëindigd! Zaterdag was het dus White Night in Melbourne. Alle grote gebouwen waren verlicht en er waren allerlei podia waar live-muziek was. Mega druk in de stad en een leuk avondje gehad met een gezellige groep. De dag erna hadden we een heerlijke lazy sunday: op het strand gelegen en vrij weinig gedaan. Maandag begon de werkweek weer en mochten er weer mokerveel salades gemaakt worden. Ook hadden we die week een staff-meeting: drinks and snacks included. Wij verwachtten wat sap en fris maar dat doen ze hier gewoon met wijn en bier! Niet verkeerd dachten wij zo. Na de staff-meeting zijn we voor het eerst naar een Asian restaurant gegaan (daar zitten er onwijs veel van, de Aziatische gemeenschap is hier zeker niet te missen). Uiteraard met stokjes gegeten - na heel wat geklungel - want gelukkig waren we met een collega die wél wist hoe je met stokjes om moest gaan! Zaterdag hadden we lekker weekend dus dat betekende uitslapen. Vrijdagavond wel een feestje in het huis gehad waar de nodige troep van achtergebleven was.. Maar na een grote schoonmaak met onze roomies kon er een filmmiddag gehouden worden! 's Avonds kwamen nog 3 vrienden van onze begingroep langs om na de, ondertussen al vaak gespeelde, drinking games gezellig uit te gaan! Over drinking games gesproken; er gaat zowat geen dag voorbij dat er bij ons 'thuis' geen drinking games gespeeld worden. En nee, wij spelen echt niet altijd mee!! Zondag rustdag. Amen.

Goed: even een alinea'tje om op adem te komen van onze lap tekst. Moet ook gebeuren!

En weer verder!
Afgelopen maandag dus de beslissing genomen om farmwork te gaan doen. Dit betekende dat alles wat we nog wilden doen en zien nu nog in 1 week gedaan moest worden! Snel plannen gemaakt voor die week. Ook moesten we dinsdag aan ons werk vertellen dat we gingen vertrekken. Al onze collega's en ook onze baas vonden het onwijs jammer dat we gingen vertrekken, net als wijzelf. Dinsdag naar de Royal Botanic Gardens (heel mooi park in Melbourne) geweest en daar gechilld in de zon. Woensdag zijn we samen met Nicolien naar het Crown Casino (grootste casino van Aussie) geweest! Wij waren überhaupt nog nooit in een casino geweest dus we keken onze ogen uit. Al snel een groep jongens ontmoet die ons uitlegde hoe het allemaal werkte daar. Muntjes gehaald en toen zijn we gaan spelen, roulette en black jack om precies te zijn. En met succes!! Samen zo'n 230 dollar winst gemaakt, en dat konden we goed gebruiken! Donderdag met al onze huisgenoten een avondje naar de plaatselijke, wekelijkse hippiemarkt geweest. Erg leuke avond! Het vroege wekkertje dat de volgende dag voor onze laatste werkdag ging was wel wat minder fijn..

Vandaag hebben we de Great Ocean Road gedaan (paste nog net in ons volle schema), die we wel heel graag wilden zien. Jammer was dat we zelf geen auto mochten huren (daar moet je hier 21 voor zijn). We mochten wel een campervan huren (vraag ons niet waarom dat dan wel, de logica daarin is best ver te zoeken) maar met een minimum van 3 dagen, dus dat was voor ons te lang aangezien we alleen zaterdag en zondag de tijd hadden. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een dagtrip en vertrok onze bus vandaag vroeg in de ochtend. Na ons bijna verslapen te hebben - als je om 6:35 wakker wordt en je bus om 6:55 vertrekt is dat wel een kleeein beetje haasten - zaten we met onze slaperige hoofden toch echt in de bus! De hele dag rondgereden en veel stops gemaakt op de mooiste plekjes langs de kust. Wilde koala's en zelfs een slang gespot en uiteraard heel wat foto's geschoten. Kortom: heerlijk de toerist uitgehangen!

Jaja we zitten niet stil hoor hier! Ook moeten we natuurlijk veel Engels spreken, wat steeds beter en vloeiender gaat. Toch af en toe nog lastig om een verhaal te vertellen als je bepaalde woorden niet weet. Gelukkig hebben we daar onze Canadese vriend Aaron voor om die woorden dan aan te vragen! Laatst werd het Engels spreken toch wel erg serieus. Toen Daph 's nachts even water ging pakken en het licht aan deed riep Lau: 'What are you doing??'. Maar gelukkig hebben we elkaar nog en verleren we het Nederlands zeker niet!

Zo dat was wel weer genoeg leesstof voor vandaag! Maandag vertrekken we naar die farm (7 uurtjes in de bus) en zullen we zien hoe het daar is. Wij zijn erg benieuwd!

• 08 Maart 2014 - 11:14

Ans En Peter:

Hoi meiden,

Wij zijn ook heel benieuwd, hopelijk kunnen jullie ons ook vanaf de farm op de hoogte houden. Dat wordt daar bikkelen voor een goed doel. Het leven van een backpacker valt niet mee!
    Jullie hebben tot nu toe wel een mooie afwisseling gehad van genieten en werken, ga zo door.
    Liefs Ans en Peter

• 08 Maart 2014 - 12:38

Merel:

Leuk om te lezen moppies! Have fun! xxxxx

• 08 Maart 2014 - 23:30

Meike:

Goed om te horen chicks! Veel succes met de druifjes hopelijk kunnen jullie lekker wat sparen! Xxxxx

• 10 Maart 2014 - 19:25

Hans En Anja:

Meiden,

wat gaat het lekker met jullie. Ik hoorde net van opa dat hij Laura op skype gesproken had.
    Lekker dat jullie nu veel uurtjes kunnen maken in de druiven.
    Wij hebben op de lentetuin ook een klein stukje Australie gezien, was mooi om te zien maar het kan natuurlijk niet op tegen wat jullie allemaal aan moois zien.
    Geniet ervan

groetjes van