Still alive in Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laura Daphne - WaarBenJij.nu Still alive in Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laura Daphne - WaarBenJij.nu

Still alive in Melbourne!

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Na nog wat dagen gechilld te hebben in Silvan gingen onze vrienden, Dustin en Chris, vrijdag richting Melbourne. Nog wat tosti's genuttigd en toen namen we afscheid (nummer 1) van de jongens. Wij bleven nog wat langer in 'ons huisje' met kat en varken tussen de aardbeienvelden. Het geld gaat hard hier in Australië, alles is vrij duur en we hadden ook niet zo'n heel denderend budget mee. Er moet gewerkt worden, en laten er nou net in Silvan veel farms zitten! Nadat we het de hele week hadden uitgesteld was het zaterdag dan eindelijk zover. Wekkertje vroeg gezet en we wilden de hele dag op pad gaan om aan een baantje te komen. Alleen bleek helaas al snel dat op zaterdag alles dicht was.. Jaja dat plannen kunnen wij wel! Het nieuwe plan was om dinsdag keihard op zoek te gaan naar werk. We mochten de fietsen van Rob en Mariske lenen en toen zijn we in zo'n ongeveer 40 (!!) graden heuvel op heuvel af gegaan. Dat fietsen hier (verplicht met helm; zeer charmant) viel in het begin toch wel een kleeein beetje tegen aangezien wij het vlakke Nederland gewend zijn.. Heel wat bedrijven zijn we langs gegaan die dag maar helaas, de hitte had niet veel goeds gedaan voor de oogst en niemand had werk. Plan B: op naar de stad en zoeken naar een baantje in de horeca. Zo gezegd zo gedaan, na een heerlijk maal en overnachting bij Rob en Mariske (super bedankt nogmaals!) zijn we woensdagochtend vertrokken naar Saint Kilda, Melbourne.

Nu ontbreken de dagen zondag en maandag in dit verhaal natuurlijk nog! Zondag was het Australia Day, dé koninginnedag van Australië hadden wij vernomen. Uiteindelijk was dit toch niet helemaal te vergelijken daarmee, maar wel een leuke dag gehad! Na een parade gezien te hebben en op Federation Square naar wat optredens te hebben gekeken, hebben Dustin en Chris ons met hun vriend Sjors opgehaald en zijn we op het strand gaan liggen. 's Avonds gebarbecued (again) en erna gezellig op het strand blijven hangen samen met wat Engelsen. We sliepen die avond in de bus daar dus ook maandag weer lekker op het strand gelegen. Prima vertoeven hier hoor! In de avond keerden wij weer terug naar Silvan. Deze keer voor de 2e keer (snel) afscheid van ze genomen nadat de politie ons liet stoppen en we bijna een boete hadden. De bus is namelijk bedoeld voor 2 personen en er mogen geen mensen achterin de bus liggen (vrij logisch want er zijn geen gordels). Een lichtelijk (lees: heel erg!!) spannend momentje maar gelukkig waren de politieagentes erg aardig en zijn we door het oog van de naald gekropen; we kwamen eraf met een waarschuwing.

Ons plan was dus om in Saint Kilda werk te gaan zoeken die week. Het werd alleen weer wat uitgesteld (daar zijn we ondertussen al erg goed in). Die week hebben we namelijk nog veel tijd met Dustin en Chris doorgebracht omdat die zondag naar Tasmanië gingen. Toen voor de 3e, en vast niet de laatste, keer afscheid van ze genomen. Ook zijn we die week nog een aantal anderen van onze begingroep hier tegengekomen, super toevallig en een heel leuke dag/avond met iedereen gehad!!

Afgelopen maandag was het toch wel weer de hoogste tijd om productief te gaan doen. Een hele dosis CV's geprint en langs allerlei restaurantjes en café'tjes geweest. Die dag heeft voor ons allebei al trials (proefdagen) opgeleverd dus dat was al positief!

Het plan is om hier te blijven en als we werk hebben hier waarschijnlijk een appartement te huren met nog een paar anderen. De hostels zijn rond de 30 dollar per nacht en een appartement is in vergelijking een stuk goedkoper!

So far so good. Greets from Melbourne!

• 06 Februari 2014 - 12:00

Dianne:

Hey Ladies
    Leuk om jullie verslag weer te lezen! Blijven we toch een beetje op de hoogte!
    Ben benieuwd welk baantje het gaat worden! Heel veel succes én plezier natuurlijk!
    Groetjes
    Dianne

• 06 Februari 2014 - 13:58

Conny:

hey meiden , veel succes achter de saladebar , weer wat sparen voor het volgende avontuur .
    veel liefs, Judith en Conny

• 06 Februari 2014 - 14:18

Agie En Piet:

hallo meiden
    we zijn weer blij om wat van jullie horen,
    proberen werk te vinden voor
    onderhoud en dergelijke, want alles kost geld
    dus dat is niet zo eenvoudig als het lijkt,
    maar jullie zijn jong en ondernemend
    dus moet het lukken.
    ga door met wat jullie aan het doen zijn.

hartelijke groeten van ons beide
    agie en piet.

• 06 Februari 2014 - 23:15

Marja:

Hoi Laura en Daphne,

Heb net de verslagen van jullie gelezen, wat een andere wereld.
    Leuk om jullie zo te volgen.
    Succes met het werk en geniet van dat mooie land.
    groetjes Wout en Marja

• 16 Februari 2014 - 14:04

Henny:

Hallo vakantiegangers,
    Nou ja dat waren jullie, ik begrijp dat het harde werken nu gaat beginnen. Maar dat is vast voor het goede doel zodat jullie lekker van het mooie australie kunnen genieten. Hier gaat alles goed druk met het volgen van de olympische winterspelen( en bij ons geen winterweer ) maar een temp. van 40gr. ambieer ik ook niet. Laura en Daphne geniet maar lekker van jullie tijd in australie. Groetjes Piet en Henny