Roadtripping & Relaxing - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Laura Daphne - WaarBenJij.nu Roadtripping & Relaxing - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Laura Daphne - WaarBenJij.nu

Roadtripping & Relaxing

Blijf op de hoogte en volg Laura

23 Januari 2014 | Australië, Monbulk

Woensdagochtend 11:30: na een ochtendduik in de zee en een lekker ontbijtje, vertrokken we met z'n vieren (Dustin, Chris en wij) vanuit Manly in een busje richting Melbourne. De eerste dag weinig gereden maar vooral veel genoten van de mooie uitzichten die we tegen zijn gekomen. 's Nachts geslapen op een parkeerterrein in Jervis Bay, een heel mooi en rustig plaatsje aan de kust. Daar hadden we ook ons avondeten gecreëerd met het gasstelletje uit de bus en de openbare barbecue; pasta met hamburgers! De volgende ochtend wilde dolfijnen gespot in de baai en lekker wakker geworden op het strandje. Beter kan de dag niet beginnen! Die avond ook weer het busje neergezet in een kustplaatsje en daar geslapen. Deze avond een keer níet gebarbecued maar lekker wraps gemaakt. De derde dag verliep iets minder soepel dan we gepland hadden: bij Cann River werden we tegengehouden vanwege bosbranden die daar in de buurt waren. De politieman vertelde ons dat deze nog wel eens weken konden gaan duren.. Die dag was het ook echt onwijs warm, wat in de bus (zonder airco!) zeer goed te merken was. De twee ramen stonden wagenwijd open maar alsnog was het pittig zweten (zelfs met alleen maar zitten). Aangezien wij dus op zich erg graag naar een plaatsje aan de kust wilden, stuurde de politieman ons naar een dorpje genaamd Mallacoota. Dat lag aan de kust en had een camping om te slapen. Klein tegenvallertje was dat we weer een uur terug moesten rijden en niet wisten of we wel verder konden de volgende dag. Maar het busje daar geparkeerd, meteen het water ingedoken en daarna lekker gebarbecued. De volgende ochtend werden we om 7 uur gewekt door rumoer op het terrein, en nadat we de deur van de bus open deden bleek dat we midden op een markt stonden geparkeerd (oeps). Gelukkig werd er niks van gemaakt ('no worries mate', zoals ze hier altijd zeggen) en konden we wakker worden onder het genot van live muziek. Toch maar even geïnformeerd over de afgesloten weg naar Melbourne en gelukkig kregen we te horen dat deze weer geopend was!! Spullen gepakt en met een noodgang weer verder gereden. Heel veel gereden deze dag en rond een uur of 8 ergens op een parkeerplaats gestrand. Toevallig hadden we contact met Anouk Burger, zij is in een plaatsje genaamd Silvan aan het werk en moest vanaf vrijdag 10 dagen op een huis passen. Ze zat helemaal alleen en vond wat gezelschap dus wel leuk! Adres ingetoetst op de Tom Tom en het bleek voor ons maar een klein uurtje rijden. De 2 tweepersoonsbedden en de grote bank die ze tot haar beschikking had klonken toch wel een stuk beter dan de parkeerplaats waar we op dat moment waren. Dus daarheen gereden en heeerlijk ruim geslapen die nacht!

De volgende dag eens een betere blik op het huis geworpen. Trouwens ook twee huisdieren erbij: het varken Lola en een dikke kat met veel haaruitval. Ook al was de vrouw pas een paar dagen weg, het zag er uit alsof er al maanden niemand meer woonde. Stof, kattenharen en spinnenrag all over the place dus tijd voor een flinke schoonmaakbeurt! Ergens (uit natuurlijk nog viezere kastjes) wat schoonmaak spullen gehaald en het huis (voor zover mogelijk) wat opgeknapt.

Op dit moment (we willen jullie niet jaloers maken in het koude Nederland hoor) genieten wij dus van een heerlijk zonnetje in Silvan, waar we ondertussen al een paar dagen aan het relaxen zijn. Het is een afgelegen dorpje anderhalf uur van Melbourne vandaan, waar ook veel Nederlanders zitten. Het kringloopwinkeltje in het stadje dichtbij verkoopt Delftsblauwe artikelen en de supermarkt heeft zelfs een (kleine) afdeling met Nederlandse producten! Van de week nog even langs Rob en Mariske de Wit geweest, die hier vlakbij wonen (kwartiertje lopen). Daphne haar opa en zijn vrouw waren hier namelijk te gast, erg gezellige dag gehad!

Van het weekend is het plan om naar Melbourne te gaan, waar het zondag ook groot feest is vanwege Australia Day (te vergelijken met Koninginnedag in Nederland). Super leuk dat jullie ons allemaal volgen en we houden jullie op de hoogte!

• 23 Januari 2014 - 10:02

Ria:

Leuk geschreven meiden.
    chil allemaal...

xxx Roos & Ria

• 23 Januari 2014 - 18:24

Peter & Ans:

Vanuit een grijs en somber (wat weer betreft) Nederland, genieten wij van jullie boeiende verhalen en zonnige kijk op jullie belevenissen.
    Liefs xxx

• 23 Januari 2014 - 18:54

Agie En Piet:

jullie reisverslag gelezen,
    wat het weer betreft,zijn wij jaloers
    het is hier koud bijna de hele dag regen,
    we vinden het fijn dat jullie het daar zo
    leuk hebben, en vooral gezellig met elkaar.
    we wensen jullie beide alle goeds voor
    de komende tijd.
    lieve groetjes van ons beide
    agie en piet.

• 25 Januari 2014 - 18:56

Liesbeth:

De ene dag wakker worden op een strandje, de andere dag op een markt terrein...
    Weer eens wat anders dan gewoon in Anna P.
    Geniet er maar van....
    Groeten uit een bok koud wognum

• 27 Januari 2014 - 19:58

Hans En Anja:

Meiden,

hier wordt het al kouder dus wat zitten jullie daar toch lekker.

Leuk dat jullie Anouk hebben opgezocht en ook heel belangrijk dat jullie eindelijk weer
    in een knap bed konden slapen (dan moet je de schoonmaak maar op de koop toenemen)

We vinden het erg leuk om jullie belevenissen op deze manier te volgen.

Veel plezier verder,

groetjes Hans en Anja

• 30 Januari 2014 - 16:09

Nico:

Hi girls

It souds me familiar these places. And yes I looked in mine old road map, and there was a arrow near to the place Silvan.
    Wonderful girls its a bautiful country but hot and dry together it gives some troubles with fire.
    But they can handle it. Your story's is nice reading. Have a nice stay.

And No worries to. See you later alligator. gr Nico

• 04 Februari 2014 - 20:34

John En Annet:

Hoi meiden,

Terwijl jullie zaten te barbecuen en een heerlijke duik namen in het warme water, stonden wij op de lange latten in de sneeuw. Was ook lekker hoor, maar de temperaturen bij jullie trekken me toch meer moet ik zeggen. Blij dat jullie het zo leuk hebben. Reuze leuk om te toeren in zo'n busje. Rijden jullie zelf ook nog of liggen jullie alleen uiitgeteld in dat busje, bij te komen van dat zware leven in de zon, zee strand en de bbq.

Meiden geniet ervan en hou ons op de hoogte.

gr. John en Annet.